FAANG: Co to je za zkratku?

FAANG je akronym používán pro pět významných amerických technologických firem. A to: Facebook (dnes Meta), Amazon, Apple, Netflix a Google (Alphabet).

Zkratka Faang se začala používat od 2013. Původně se jednalo čistě o „FANG“ bez Applu. Apple byl přidán až v roce 2017.

Výběr firem nebyl náhodný. Jedná se o firmy, jejichž akcie jsou velmi oblíbené a dominují ve svém oboru. Facebook vládne sociálním sítím, Amazon internetovému obchodování, Netflix streamovacím službám a Google vyhledávání. Apple pak patří mezi lídry v oblasti prodeji drobné elektroniky. 

Co dělá jejích akcie tak oblíbené?

Všech pět akcií dlouhodobě roste, zákazníci navíc firmy velmi dobře znají. Jejich byznysový model je pro investory pochopitelný a funguje i během krizí, což se ukázalo během pandemie. Akcie mají přívlastek „růstové“ a každý kvartál zveřejňují dobré výsledky.

FAANG akcie historicky překonaly oblíbený index S&P 500 (500 největších veřejně obchodovatelných amerických firem, který jako dobrou investici často doporučuje známý investor Radovan Vávra. 

Chystá se změna zkratky?

Důvodem této otázky je to, že Google i Facebook se obchodují pod jinými názvy. Zatímco zastřešující firmou Facebooku je Meta, u Google jde o Alphabet. Původní názvy jsou ale tak sžité, že se jen tak měnit nebudou. 

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lukáš Saturka

Spoluzakladatel a bývalý zástupce šéfredaktora Studentských listů. Student ekonomie z Prahy. Donedávna na IES FSV UK, od října (snad) na VŠE.