Jonáš Kůra je mladým podnikatelem z Brna, který si před dvěma lety rozjel byznys na originálních dřevěných batozích.

Nedávno si uvědomil, že by rozvoji jeho firmy Woodbag mohla pomoct kamenná prodejna. Na realizování nápadu bohužel neměl dostatek financí, a tak se spojil s mladou módní značkou BITE Clothing a založil ve staré budově lycea, v Brně na Řeznické 2, Šourům.

Šourům by se měl stát místem, které pomůže začínajícím českým a slovenským značkám prezentovat se jinak než na internetu. Místo je vhodné i pro pořádání různých akcí. Opening party probíhala večer 18. října. Kromě dvou zakládajících firem zde prezentují své produkty firmy Breakout Clothing, Sledgehammer.store, Lesotriko a lilu gentlemen.

Co stálo za vytvořením originálního batohu, přišel prvně nápad nebo touha po podnikání?

Prvně určitě přišel nápad, až potom pozitivní ohlas okolí mi vytvořil dojem, že bych měl začít s reálným podnikáním.

Kde byl vytvořen první výrobek a kde výroba pokračuje?

První výrobek byl vytvořen v mém pokoji, kde jsem si z lékárničky z šedesátých let, kterou jsem měl jako skříňku v pokoji, udělal první batoh. Použil jsem tam staré popruhy, přidělal jsem si je k lékárničce a první prototyp byl na světě. Současně vyrábí batoh tři firmy. Jedna firma nám dodává dřevěnou část, druhá firma nám dodává koženou část a my to pak celé kompletujeme a z pohých destiček skládáme Woodbag.

Kolik máte jako Woodbag zaměstnanců?

Zaměstnance, které máme přímo ve Woodbagu, máme dva. Já pracuji na marketingu a prodeji a Petr Starý vytváří design a koriguje výrobu.

Jaké jsou výhody produktu a jaká je výdrž materiálu?

Výhod je spousta a výdrž je neskutečná. Každý má ale jiné priority, takže určitě doporučuju vyzkoušet a najít si své. Mně osobně vždycky ve škole vadilo, když se batoh bortí. Tohle je pevný prostor, nebortí se. Je vhodný pro notebook, který můžete mít bez obalu. Dá se na něj sednout. Vydrží i deštivé počasí díky speciální úpravě.

Plánujete rozšíření nabídky nebo nějaká vylepšení?

Teď jsme nabídku rozšířili o jeden nový produkt. A co se týká vylepšení jednotlivých produktů, tak na tom postupně pracujeme, určitě to bude možné dokupovat. Už teď máme některé produkty, které se k tomu dají dokupovat navíc, třeba kapsu na notebook.

Jak bojujete s konkurencí?

Ač jsou pro nás konkurencí všechny značky, co vyrábějí batohy, tak konkurenci nemáme. Ten batoh je svým způsobem tak jedinečný, že si ho nekoupí úplně každý. Člověk k tomu musí mít nějaký vztah.

Kolik batohů vyrobíte?

V současné chvíli to nejde tak rychle, jak bychom si sami představovali, ale časem bychom jich chtěli vyrábět spoustu.

Co vás vedlo k založení showroomu?

Chtěli jsme založit kamenný obchod, ale žádný ze současných concept storeů nám nebyl schopen nabídnout takové podmínky, aby to pro nás bylo přijatelné. Tak jsem se rozhodl, že si založíme obchod vlastní. To místo má zvláštní nádech. Myslím si, že v momentě kdy firmy z té školy udělají to, co chtějí, tak to bude zajímavé místo pro lidi a taková konkurence Vaňkovky.

Počítáte do budoucna s rozšířením do zahraničí?

Určitě bychom rádi. Český trh pro tento produkt není ideální, protože není úplně levný. V zahraničí by to fungovalo daleko lépe než v Česku, na druhou stranu na dovoz do zahraničí je potřeba spoustu peněz. Až na to přijde čas, tak se o to pokusíme.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..