• Autor příspěvku
  • Rubriky příspěvkuKultura a média
  • Čas na čtení:3 minuty čtení
Právě si prohlížíte Běhání – začínáme

Možná jste to byli i vy, kdo si dal letos nějaké novoroční předsevzetí. Já jsem si dal třeba předsevzetí, že se pokusím nerozplakat, až se znovu postavím na váhu. Možná jste neformulovali své předsevzetí tak jako já, ale jistě máte i vy podobné sny. A protože nový rok přichází po období vánočního obžerství, je vám asi jasné, že než se odhodláte na váhu opět vstoupit, s tím bříškem budete muset něco udělat.

Nechcete-li držet diety, běhání je tím nejlepším a nejuniverzálnějším lékem. Můžete běhat kdekoliv, kdykoliv a nestojí to moc času ani peněz. Pokud netrpíte nadváhou a jste schopni svižné chůze bez zadýchávání, pak vám gratuluji, protože splňujete veškeré požadavky na to, abyste začali s běháním.

Příprava před prvním během?

Někteří lidé začínají tím, že si koupí běžecké boty, oblečení, hodinky, měřiče srdečního tepu, postahují si různé běžecké motivační aplikace a nastudují si techniky běhu. Nicméně to jsou většinou ti, kteří se po prvním běhu zklamaně vrátí domů, že skoro nic neuběhli, a vzdávají to.

Takže pokud máte alespoň jedny tenisky, tepláky a mikinu, není nic jednoduššího než se prostě sebrat a vyběhnout do nejbližšího parku. Mám pro vás jen jednu dobrou radu: pokud nechcete ztratit motivaci, začněte velmi pomalým během. Budete možná sami překvapeni, jak dlouho vydržíte běžet bez přestávky. Jestliže zvolíte dostatečně pomalé tempo, budete schopni minimálně půlhodinového běhu, během kterého zdoláte asi 4 kilometry. To je slušné, že?

Motivujte se k lepším výkonům!

Nejlepší je si zapamatovat trasu prvního běhu a následně ji neustále (ideálně alespoň 2x týdně) opakovat. Pokud jste ji poprvé běželi 35 minut, řekněte si, že ji zkusíte příště zvládnout o minutu rychleji.

Nějakou dobu se vám bude dařit takto postupovat, až se ustálíte na nějakých 25–30 minutách / 3–4 km, kde už bude postup o něco pomalejší. Až se dostanete do této fáze, tedy získáte základní kondici pro běhání, přijde na řadu samotná struktura běhání, protahování se a také nákup vhodných běžeckých bot. A jak správně běhat, abyste při dlouhodobém běhání zbytečně své tělo nepoškozovali, se dozvíte zase příště.

Tak běhu zdar!

Redakce

Redakční texty a tiskové zprávy.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..