Senát Parlamentu České republiky vyhlásil tvůrčí soutěž pro studenty středních a vyšších odborných škol (mimo nižších stupňů víceletých gymnázií). Ústředním tématem je „Co pro mě znamená svoboda?”, studenti mohou téma zpracovat jako literární útvar nebo natočit video. Cenou pro výherce bude notebook, který byl věnován předsedovi Senátu Miloši Vystrčilovi při misi na Tchaj-wan. Nejlepší práce budou rovněž oceněny prohlídkou prostorů Senátu a následnou debatou s předsedou Senátu Milošem Vystrčilem a dalším účastníky letní mise na východoasijský ostrovní stát.
„Cílem soutěže je vybrat ze zaregistrovaných děl nejlepší texty nebo videa zachycující osobní pohled na svobodu nebo vyjadřující, co svoboda člověku přináší, co pro něj znamená,” píše se na webových stránkách Senátu.
V případě literárního útvaru je třeba dodržet rozsah dvě až tři strany textu (tedy 3600 až 5400 znaků včetně mezer, tolerance je +/- 100 znaků včetně mezer). V případě videa může být jeho maximální délka dvě minuty. Kritérii pro hodnocení prací jsou tvůrčí zpracování a dodržení rozsahu a tématu. Práci lze odevzdat vyplněním registračního formuláře (odkaz zde) nejpozději do 31. prosince.
✌️ www.senat.cz/svoboda
Zveřejnil(a) Senát Parlamentu ČR dne Pondělí 7. prosince 2020
Cesta předsedy Senátu Miloše Vystrčila (ODS) na ostrovní stát Tchaj-wan, kterému se podařilo vybudovat stabilní demokracii vedle sousední autoritářské Číny, jež ostrov považuje za svoje vzbouřenecké území, se konala letos koncem srpna, navzdory protestům představitelů čínské diplomacie a prezidenta Miloše Zemana.
Na Tchaj-wanu se Vystrčil setkal s vysokými představiteli tamní politiky, včetně prezidentky Cchaj Jing-wen. V cestě ho podpořila řada českých a světových politiků. Misi na Tchaj-wan plánoval původně předchozí předseda Senátu Jaroslav Kubera, který však v lednu náhle zemřel, přičemž se později ukázalo, že v posledních dnech života čelil nátlaku ze strany čínského velvyslanectví a okolí prezidenta Zemana. Vystrčil se cestou na východoasijský ostrovní stát rozhodl na svého předchůdce navázat.