FAANG je akronym používán pro pět významných amerických technologických firem. A to: Facebook (dnes Meta), Amazon, Apple, Netflix a Google (Alphabet).

Zkratka Faang se začala používat od 2013. Původně se jednalo čistě o „FANG“ bez Applu. Apple byl přidán až v roce 2017.

Výběr firem nebyl náhodný. Jedná se o firmy, jejichž akcie jsou velmi oblíbené a dominují ve svém oboru. Facebook vládne sociálním sítím, Amazon internetovému obchodování, Netflix streamovacím službám a Google vyhledávání. Apple pak patří mezi lídry v oblasti prodeji drobné elektroniky. 

Co dělá jejích akcie tak oblíbené?

Všech pět akcií dlouhodobě roste, zákazníci navíc firmy velmi dobře znají. Jejich byznysový model je pro investory pochopitelný a funguje i během krizí, což se ukázalo během pandemie. Akcie mají přívlastek „růstové“ a každý kvartál zveřejňují dobré výsledky.

FAANG akcie historicky překonaly oblíbený index S&P 500 (500 největších veřejně obchodovatelných amerických firem, který jako dobrou investici často doporučuje známý investor Radovan Vávra. 

Chystá se změna zkratky?

Důvodem této otázky je to, že Google i Facebook se obchodují pod jinými názvy. Zatímco zastřešující firmou Facebooku je Meta, u Google jde o Alphabet. Původní názvy jsou ale tak sžité, že se jen tak měnit nebudou. 

Lukáš Saturka

Spoluzakladatel a bývalý zástupce šéfredaktora Studentských listů. Student ekonomie z Prahy. Donedávna na IES FSV UK, od října (snad) na VŠE.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..