Právě si prohlížíte Kariérní poradenství využívá minimum studentů, ukázal průzkum. V zahraničí je to přitom běžná praxe
Zdroj: Pixabay

Podle průzkumu, který pro Education.cz provedla společnost Response Now, využívá kariérní poradenství jen 14 procent studentů. Nejčastějšími uvedenými výhodami je pro ně přitom nasměrování vzdělávací cesty, hledání vlastních talentů a orientace na trhu práce. 

„Je škoda, že nějaké formy kariérního poradenství nevyužívá více studentů. Ze zkušenosti se zahraničními středními školami vidíme, že systematická práce s identifikací a rozvojem individuálních talentů studentům pomáhá zorientovat se v možnostech na trhu práce i výběru oborů, na které se soustředí při dalším studiu,” popisuje studijní poradkyně Kristýna Havlíková z Education.cz, která studentům pomáhá s plánováním studijní cesty. „Kariérní program může studentům pomoct i s tím, jak uvažovat sám o sobě nebo o tom, jak propojit svoje koníčky v budoucí kariéře,” dodává.

Pro studium v zahraničí u studentů stále vede Velká Británie a USA

Průzkum ukázal i to, že více než 60 procent rodičů současných středoškoláků uvažuje o tom, že by své dítě poslali na studium do zahraničí. Oblíbenými destinacemi stále zůstává Velká Británie a USA. Zájem ale mají studenti i o studium v Německu nebo Rakousku.

„Čím dál víc studentů se za poslední roky rozhoduje pro zahraniční zkušenost už na střední škole a i středoškoláci míří nejčastěji do Ameriky nebo Velké Británie,” vysvětluje Tomáš Jízdný zakladatel společnosti Education.cz.

„Nejčastěji rodiče uvažují o krátkodobých výjezdech do 3 měsíců nebo vysokoškolském studiu, nicméně 30 % z nich zvažuje i delší pobyty na středních školách. V takovém případě doporučujeme tzv. Boarding schools – internátní školy, kde žijí studenti po celou dobu studia v kampusu školy, mají k dispozici vybavení školy i zázemí pro sport nebo jiné koníčky. V USA je to podle nás nejčastěji volená varianta studia,” doplňuje Jízdný.

Rodiče oceňují samostatnost i lepší uplatnění studentů zahraničních škol

Výhodu studia v zahraničí vidí rodiče hlavně ve zlepšení jazyka a osamostatnění studenta. Často ale oceňují i lepší uplatnění a rozhled, který studenti v zahraničí získají.

„Podle našich zkušeností už ale studium v zahraničí pro studenty není o tom naučit se cizí řeč, ale spíše vyzkoušet si jiný vzdělávací systém, získat neocenitelné zkušenosti z cizí země nebo o možnosti se specializovat. Už na středních školách v USA nebo ve Velké Británii si totiž mohou vybírat ze spousty odborných předmětů a těm se věnovat víc do hloubky,” popisuje Jízdný.

Nejčastějším uvedeným důvodem, proč rodiče nechtějí, aby jejich děti studovaly v zahraničí je to, že je chtějí mít nablízku, mají pocit, že jejich dítě není studijní typ nebo děti nemají o výjezd zájem. „Nikdo z těch, kdo odjeli ale zpětně svého rozhodnutí nelituje, naopak rodiče i studenti jsou ze zkušeností v zahraničí nadšení,” dodává Jízdný.

Kariérnímu poradenství i studiu v zahraničí se budou v říjnu v Praze věnovat odborníci na vzdělávání i práci s talentem během EduFestivalu. Hlavním tématem akce je talent, úspěch a vzdělávání. Vystoupí například konzultant ve vzdělávání Petr Chára, studentka Oxfordské univerzity Hana Bernhardová nebo mentální kouč a trenér Marián Jelínek.

Festival je pro účastníky zdarma a zaměřuje se na středoškoláky, rodiče i učitele. Kompletní program najdete na www.edufestival.cz. Akce získala záštitu MŠMT, Magistrátu města Prahy i Středočeského kraje. Generálním partnerem akce je Forbes Ideal Place.

Studentské listy jsou mediálním partnerem EduFestivalu.

Redakce

Redakční texty a tiskové zprávy.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..