Asi není nikoho, kdo by neslyšel o novém albu Taylor Swift s názvem Midnights. Pro singl měsíce jsem zvolil píseň Bejeweled, která dostala videoklip jako druhá po Anti-Hero. Přiznám se, že mými favority na desce jsou jiné počiny, ať už Question…?, Mastermind nebo Bigger Then The Whole Sky z prodloužené verze. Protože ale určuju pravidla téhle rubriky, nic mi nebrání využít také moc dobrý Bejeweled jako záminku pro několik slov o nejnovější nahrávce americké zpěvačky, která už nějaký čas vstupuje do nového desetiletí snad ještě silnější než v tom předchozím.
I přes rekordní poslechovost budí Midnights hudební kontroverze. Jde o výjimečný posun, dospělé 1989 nebo snahu zavděčit se tvrdému jádru Swifties bez jakékoli snahy o výraznější hit? Zas tolik Taylor Swift naposlouchané nemám, abych mohl srovnávat s jejími začátky, mně zatím nejsympatičtější zvuk předvedla ve dvojici alb Folklore a Evermore. V Midnights ustupuje od akustičnosti folkových desek, ale základní charakteristiky jako je třeba důraz na text nebo téměř rovnocennost sloky a refrénu si zachovává.
Pokud se přece jen podíváme na klip k Bejeweled, je zřejmé, že se Taylor Swift zhlédla v roli vypravěčky. Zatímco na zmiňovaných folkovějších deskách jasně odkazovala na Alenku v říši divů, v Bejeweled si pohrává s námětem jiné pohádky, Popelky.
V seriálu Singl měsíce každý měsíc doporučím singl, který mě v poslední době nejvíce oslovil. Nejedná se o výběr nejlepšího hudebního počinu ani o kritické zhodnocení produktu. Jde o osobní dojem a výběr z hudebního spektra, které poslouchám a kterému se věnuji. To také samozřejmě neobsáhne veškeré hudební žánry a interprety. Přeji příjemné čtení a ještě příjemnější poslech.