Právě si prohlížíte Mediální gramotnost – Empresa Media
Jaromír Soukup, ředitel Televize Barrandov,

V jednom z minulých dílů Mediální gramotnosti jsme se zaměřili na rozdíl mezi soukromými a veřejnoprávními médii, nyní si začneme postupně představovat jednotlivé mediální domy. Začínáme se společností Empresa Media.

Empresa Media je jeden z největších mediálních domů v České republice, obsahuje například velmi známou Televizi Barrandov, ale také časopisy Týden či Instinkt. Do mediálního impéria patří dále taky tyto periodika a weby:

Časopisy

  • Sedmička
  • Naše životy
  • Exkluziv
  • Interview
  • Faktor Soukup
  • Týden Historie

Weby

  • Týden.cz
  • PC Tunning
  • Svět aplikací

Jedná se tedy o velmi rozsáhlý mediální dům, který patří (zejména díky televizi Barrandov) mezi největší v Česku.

Vlastnická struktura

Vlastníkem Empresa Media je podnikatel Jaromír Soukup, který v září 2015 společnost částečně prodal čínské firmě CEFC, jež si blíže neurčenou investicí zajistila 49% podíl. V únoru 2017 však ze společnosti odešla a stáhla svou investici.

Za zmínku stojí, že Jaromír Soukup vlastní také reklamní agenturu Médea, která zprostředkovává reklamy či dabing. I v této společnosti měla podíl čínská firma CEFC.

Nedávno navíc přišel Deník N s další informací. Odejít se údajně z mediálních společností Empresa Media a Médea chystá také další čínská společnost China International Group Corporation (CIGC). Důvodem má být hlavně politické ambice Jaromíra Soukupa, jenž nedávno založil politické hnutí List Jaromíra Soukupa.

Kontroverze

Televize Barrandov se stala velmi kontroverzní poté, co si Jaromír Soukup založil diskuzní pořady, kam začal zvát zástupce politických stran. Ty totiž podle zpráv RRTV (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání) byly nevyvážené a Sokup se tak měl dopouštět porušení licence.

Kromě toho navíc Soukup zrušil hlavní zpravodajskou relaci, a přestože argumentoval tím, že každý den vysílá pořad Moje zprávy, RRTV to neuznala. Barrandov pak sice začal vysílat těsně před půlnocí zpravodajský pořad, ale na to RRTV na začátku února zareagovala zahájením řízení o odebrání licence.

Georgia Hejduková

Bývalá redaktorka Studentských listů.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..